حضور کمتر از ۶ دقیقه‌ای پلیس در محل جرم/ روستاها به دوربین مدار بسته مجهز می‌شوند

فرمانده انتظامی شهرستان ساری خبر داد

حضور کمتر از ۶ دقیقه‌ای پلیس در محل جرم/ روستاها به دوربین مدار بسته مجهز می‌شوند

فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: به منظور کاهش جرم و کشفیات پلیس روستاها و تفرجگاه‌های شهرستان ساری نیز مجهز به دوربین مدار بسته می‌شوند.

یارعلی نیازی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کاهش جرم در شهرستان ساری به ویژه روستاها اظهار داشت: نشستی با شورا، دهیار و پایگاه مقاومت روستاها داشتیم تا با توجه به نزدیک شدن بافت روستاها به شهر این مناطق مجهز به دوربین مدار بسته شود.

وی ادامه داد: به دلیل محدود بودن ورودی و خروجی روستاها با نصب دوربین مدار بسته جرم و سرقت در روستاها کاهش می‌یابد.

این مسئول مجهز شدن تمامی آپارتمان‌های سطح شهر به دوربین مدار بسته را امری ضروری در کاهش سرقت و کشفیاتی از این دست دانست و افزود: نیروی انتظامی خواستار همکاری شهرداری و نظام مهندسی است تا تمام آپارتمان‌ها مانند آسانسور مجهز به دوربین مدار بسته شوند.

نیازی با اشاره به اینکه سرقت خودرو و موتورسیکلت بیشتر در خارج از پارکینگ صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ایجاد پارکینگ در مجاورت مراکز علمی، مجتمع‌ها و بیمارستان‌ها ضروری است.

وی ایجاد پلیس محله را یکی دیگر از نکات مهم در کاهش سرقت‌ها دانست و یادآور شد: اماکن و محله‌هایی که دارای پلیس محله و امنیت کامل بودند با کاهش چشمگیر سرقت مواجه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری به استفاده از ابزار پیشگیرانه به منظور کاهش جرم و کشفیات پلیس در مناطق آلوده اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از شناسایی مناطق آلوده توانستیم چندین باند سارقان موتورسیکلت، خودرو، کیف‌قاپی و سیم برق را کشف و ضبط کنیم.

وی به شناسنامه‌دار شدن سارقان در مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: هر ۱۵ روز آمار سارقان سابقه‌دار از زندان اخذ و این افراد در کنترل پلیس قرار می‌گیرند.

نیازی با اعلام اینکه با همکاری شهرداری مناطق شهرستان ساری چندین پارک و تفرجگاه پرجمعیت به دوربین مدار بسته مجهز می‌شود، خاطر نشان کرد: ابزارهای کنترلی سبب کاهش جرم و کشفیات پلیس در شناسایی مجرمان می‌شود.

وی به ایجاد چند ایستگاه پلیس در سطح شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: افزایش ۲۰ دستگاه موتورسیکلت پلیس و ایجاد ایستگاه‌های پلیس در سطح شهر سبب شد تا پلیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل جرم و حادثه حاضر شود.

نیازی زمان حضور پلیس به محل وقوع حادثه را کمتر از ۶ دقیقه دانست و افزود: بسیاری از تماس‌های مردم به پلیس از فوریت‌های پلیسی نیست.

وی خدمات معاونت اجتماعی پلیس در نیروی انتظامی استان را که پل ارتباطی بین مردم و پلیس است تحسین برانگیز دانست و اظهار داشت: اجرای طرح آموزش همگانی برای کاهش بزهکاری، اعتیاد، سرقت و انجام مشاوره‌های خانواده از سوی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گامی برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان از شناسایی و کاهش ارتکاب به جرم است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری به فعالیت پلیس فتا که بخش نوپایی در نیروی انتظامی است اشاره کرد و گفت: مدت کمی از شکل‌گیری پلیس فتا در استان می‌گذرد اما با توجه به تغییر سبک زندگی و الکترونیکی شدن امورات مردم، مجرمان این بخش را شناسایی و دست به جرائم مختلفی زدند که پلیس فتا به درستی در این حوزه وارد شد.

LPSCO
ارسال دیدگاه